Veelgestelde vragen
We hebben een paar voor de hand liggende vragen voor je verzameld. Mocht je nog meer vragen hebben of hulp nodig hebben dan kun je terecht bij Doarpsbelang Hallum direct via doarpsbelang@hallumonline.nl of via de contactpagina.
-
Kan ik als particulier ook een aanvraag doen?
Dat kan, maar dan wel met meerdere dorpsgenoten en we kijken altijd naar het algemene dorpsbelang. Jullie plan moet breed gedragen worden en openbaar toegankelijk zijn.
-
Hoe vaak mag ik een aanvraag doen?
In principe 1 keer per kalenderjaar per initiatief. Heb je later in het jaar een ander goed plan? Overleg dan even.
-
Wanneer hoor ik iets terug?
We proberen aanvragen binnen 3 weken te behandelen. Soms iets sneller, soms iets langer – afhankelijk van wanneer het bestuur vergadert. En soms heel snel, want dan doen we dat even via de Whatsapp-groep.
-
Wat gebeurt er als mijn plan meer dan € 1.000,-- kost?
Dan kijken we samen met je naar de mogelijkheden. Je kunt nog steeds maximaal € 800,-- ontvangen, en we denken graag mee over andere subsidies of fondsen. Of we helpen mee om een aanvraag bij een andere partij in te dienen. Daar hebben we inmiddels genoeg ervaring mee.
-
Mag ik ook iets aanvragen voor structurele kosten?
Nee, het Doarpsfûns Hallum is bedoeld voor eenmalige uitgaven, zoals een aankoop of activiteit. Jaarlijkse huur of vaste lasten vallen daar dus niet onder.